Reklamačný poriadok

 

Reklamačný poriadok

 

Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb v prípade, že kupujúcim je spotrebiteľ.

V prípade, že kupujúcim je podnikateľ, reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka o zodpovednosti za vady výrobku.

 

I. Všeobecné ustanovenia

1.1 Predávaný produkt musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.

1.2 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt pri jeho prevzatí kupujúcim. Pri použitých produktoch nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

1.3 Vlastnícke právo kúpeného produktu prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci.

1.4 Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia produktu.

 

II. Lehoty na uplatnenie reklamácie – kupujúcim je spotrebiteľ

2.1 Všeobecná záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia produktu kupujúcim. Ak je na predávanom produkte, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.

2.2 Ak sa na predávaný produkt vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 24 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.

2.3 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.

 

III. Lehoty na uplatnenie reklamácie – kupujúcim je podnikateľ

3.1 Záručná lehota je 12 mesiacov podľa § 429 Obchodného zákonníka, zákona č. 513/1991 Z. z. a v znení neskorších predpisov a začína plynúť odo dňa prevzatia produktu kupujúcim. Ak je na predávanom produkte, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.

3.2 Ak sa na predávaný produkt vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 12 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.

3.3 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.

3.4 Záruka sa nevzťahuje na prevádzkou opotrebiteľné diely.

 

 IV. Miesto uplatnenia reklamácie

4.1 Kupujúci si uplatňuje zodpovednosť za vady predávaných produktov písomne na adrese predávajúceho: Debongré, s.r.o., Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, email: office@debongre.com , mobil: +421 944 684 850 bezodkladne po zistení vady produktu. Uplatnenie zodpovednosti za vady predávaných produktov si kupujúci uplatňuje priamo u pracovníka, ktorý je zodpovedný za vybavovanie reklamácií.

4.2 Zároveň musí byť dodržaná podmienka predloženia dokladu o kúpe produktu.

4.3 Ak je produkt naďalej používaný kupujúcim s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nebude reklamácia predávajúcim uznaná.

4.4 Vedúci prevádzky, resp. pracovník, ktorý je poverený vybavovaním reklamácie vystaví kupujúcemu reklamačný list, v ktorom uvedie druh produktu, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah vady, dátum vystavenia reklamačného listu a ďalšie údaje a kupujúci svojím podpisom potvrdí odovzdanie reklamovaného produktu.

 

 V. Odstrániteľné vady

5.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný túto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

5.2 Za odstrániteľné vady sa považujú vady produktu, odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti produktu.

5.3 V prípade, že predaný produkt ešte nebol použitý, môže kupujúci požadovať výmenu produktu. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti produktu, ak s vada týka len tejto súčasti.

5.4 Predávajúci má možnosť namiesto odstránenia vady vymeniť chybný produkt za bezchybný.

5.5 Ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže produkt pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu produktu, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

5.6 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný produkt prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

 

 VI. Neodstrániteľné vady

6.1 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

6.2 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno produkt používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia produktu, dĺžku používania produktu a možnosti jeho ďalšieho užívania.

 

 VII. Orgán dozoru

7.1 Inšpektorát SOI (Slovenská obchodná inšpekcia) pre Nitriansky kraj

         Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1  

         Odbor výkonu dozoru

         tel. č. 037/772 02 16 

         fax č. 037/772 00 24

         email: nr@soi.sk