Obchodné podmienky

 

Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti

Debongré, s.r.o.

 I.

Všeobecné ustanovenia 

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je predávajúci:

 

Názov spoločnosti: Debongré, s.r.o.

Sídlo: Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, Slovensko

IČO: 51 948 346

DIČ: 2120841118

IČ DPH: SK2120841118

Sme platcami DPH

Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Odd. Sro, vložka č. 46556/N
Deň zápisu: 18.09.2018 

Bankové spojenie: VÚB, a.s.

IBAN: SK49 0200 0000 0040 1148 6251

SWIFT/BIC: SUBASKBX

 

Kontaktné údaje:

Email: office@debongre.com

Web: www.debongre.sk

Telefón: +421 944 684 850

(ďalej len „predávajúci“)

 

1.2 Kupujúcim je spotrebiteľ alebo podnikateľ. 

1.3 Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti.

Právne vzťahy predávajúceho so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj súvisiacimi predpismi.

 1.4 Podnikateľom sa rozumie:

  • osoba zapísaná v obchodnom registri,
  • osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
  • osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
  • osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.

 

1.5 Podnikateľom sa taktiež pre účely VOP rozumie ten, kto jedná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti. Ak uvedie kupujúci v objednávke svoje identifikačné číslo (IČO), potom berie na vedomie, že pre neho platia pravidlá uvedené vo VOP pre podnikateľov.

1.6 Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené týmito VOP ani zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 513/1991 Zb., Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov, ako aj súvisiacimi predpismi. V prípade akýchkoľvek rozdielov medzi VOP a individuálnou zmluvou, má prednosť text zmluvy.

1.7 Kupujúci podaním objednávky potvrdzuje, že sa zoznámil s týmito VOP, ktorých neoddeliteľnú súčasť tvorí "Reklamačný poriadok", a to v znení platnom a účinnom v momente odoslania objednávky.

1.8 Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou produktov, ktoré sú v obchodnej ponuke predávajúceho, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo ďalších firiem.

1.9 Ustanovenia týchto VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.

1.10 Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.

 

 II.

Kúpna zmluva

2.1 Ak je kupujúci spotrebiteľom, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru predávajúcim na stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky kupujúcim a prijatím objednávky predávajúcim. Toto prijatie predávajúci bezodkladne potvrdí kupujúcemu informatívnym emailom na zadaný email, na vznik zmluvy však toto potvrdenie nemá vplyv.

2.2 Ak je kupujúci podnikateľom, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia záväzného súhlasu predávajúceho kupujúcemu podnikateľovi s týmto jeho návrhom.

2.3 Uzavretá zmluva je predávajúcim archivovaná po dobu najmenej piatich rokov od jej uzavretia, najdlhšie však na dobu podľa príslušných právnych predpisov, za účelom jej úspešného splnenia a nie je prístupná tretím nezúčastneným stranám.

2.4 Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá vec, ktorá je predmetom kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nej, a kupujúci sa zaväzuje, že vec prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.

2.5 Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k veci, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.

2.6 Predávajúci splní povinnosť odovzdať vec kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s vecou v mieste plnenia a včas mu to oznámi.

2.7 Ak má predávajúci vec odoslať, odovzdá vec kupujúcemu - podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. Predávajúci odovzdá kupujúcemu – spotrebiteľovi, až keď mu vec odovzdá dopravca.

2.8 Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v dohodnutom množstve, akosti a vyhotovení.

2.9 Ak nie je dohodnuté, ako ma byť vec zabalená, predávajúci vec zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie veci a jej ochranu.

 

 III.

Informácie o tovare a cenách

3.1 Informácie o tovare, vrátane uvedenia ceny jednotlivých tovarov a ich hlavných vlastností sú uvedené pri každom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny tovaru sú uvedené vrátane dane z pridanej hodnoty (sme platcami DPH), ako aj vrátane iných daní a poplatkov a súvisiacich nákladov, s výnimkou nákladov súvisiacich s dopravou a so spôsobom úhrady, keďže závisia od voľby kupujúceho. Konečná cena bude závisieť od spôsobu dopravy a platby, ktorú si zvolí kupujúci pri objednávke. Konečná cena bude kupujúcemu zobrazená v sumarizácii jeho objednávky pred okamihom odoslania objednávky a zároveň bude uvedená v potvrdení o prijatí objednávky.

3.2 Poplatky za dopravu sú uvedené na stránke www.debongre.sk v časti Doprava a platba.

3.3 Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.

3.4 Balné je zahrnuté v cene dopravy.

3.5 Faktúru za tovar pošle predávajúci kupujúcemu elektronicky na emailovú adresu, ktorú kupujúci uvedie vo svojej objednávke, a to po uzatvorení Kúpnej zmluvy.

 

 IV.

Objednávka

4.1 Kupujúci vykonáva objednávku tovaru nasledujúcimi spôsobmi:

      - vyplnením objednávkového formulára bez registrácie,

      - prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu             

        v internetovom obchode.

4.2 Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie tovar, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.

4.3 Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku kupujúci odošle predávajúcemu kliknutím na tlačidlo Odoslať objednávku s povinnosťou platby. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári.

4.4 Kupujúci dostane tovar za cenu platnú v čase objednania. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Táto cena bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru.

4.5 Predávajúci potvrdí objednávku kupujúcemu ihneď po jej obdržaní.

  

 V.

Zákaznícky účet

5.1 Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar tiež bez registrácie.

5.2 Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú považované predávajúcim za správne.

5.3 Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť ohľadom informácií nevyhnutných k prístupu do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.

5.4 Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.

5.5 Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia predávajúceho, prípadne tretích strán.

 

 VI.

Platobné podmienky

6.1 Predávajúci akceptuje nasledujúce platobné podmienky:

a) Bezhotovostne - platba prevodným príkazom so splatnosťou 14 dní, resp. 30 dní alebo zálohovou faktúrou na bankový účet predávajúceho 004011486251/0200, ktorý je vedený vo VÚB, IBAN: SK49 0200 0000 0040 1148 6251, SWIFT/BIC: SUBASKBX.

6.2 Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s dopravou tovaru v zmluvnej výške.

6.3 Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho.

6.4 Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky.

 

 VII.

Dodacie podmienky

7.1 Tovar je kupujúcemu dodaný na adresu, ktorú kupujúci určí v objednávke.

7.2 Voľba spôsobu dodania sa vykonáva v priebehu objednávania tovaru.

7.3 Náklady na dodanie tovaru v závislosti na spôsobe dopravy a prevzatia tovaru sú uvedené v objednávke kupujúceho a v potvrdení objednávky predávajúcim.

7.4 Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný zaplatiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.

7.5 Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek vád toto bezodkladne oznámiť prepravcovi. V prípade zistenia porušenia obalu nasvedčujúceho neoprávnenému vniknutiu do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.

7.6 Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad – faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho. Daňový doklad je priložený k dodávanému tovaru.

7.7 Doba dodania tovaru – v rozmedzí 1 až 3 pracovných dní (Slovenská republika) a 2 až 4 pracovných dní (Česká republika) od objednávky (platba prevodným príkazom so splatnosťou 14 dní, resp. 30 dní), alebo od pripísania platby na účet predávajúceho (platba prevodným príkazom pri zálohovej faktúre), pokiaľ je objednaný tovar na sklade predávajúceho. Pri doprave kuriérskou službou je tovar doručený spravidla na nasledujúci pracovný deň (Slovenská republika), do 2 pracovných dní (Česká republika) po odoslaní zásielky.

7.8 Cena za dopravu: 

a) kuriér v Slovenskej republike 

     – platba prevodným príkazom so splatnosťou 14 dní, resp. 30 dní, alebo zálohovou faktúrou pri objednávke do 99,00 EUR s DPH: 3,90 EUR s DPH

    kuriér do Českej republiky

    – platba prevodným príkazom so splatnosťou 14 dní, resp. 30 dní, alebo zálohovou faktúrou pri objednávke do 99,00 EUR s DPH: 7,20 EUR s DPH

b) kuriér v Slovenskej republike a do Českej republiky - pri objednávke nad 99,00 EUR s DPH (platba prevodným príkazom so splatnosťou 14 dní, resp. 30 dní, alebo zálohovou faktúrou) je doprava:

      zadarmo      

  

 VIII.

Odstúpenie od zmluvy

8.1 Právo na odstúpenie od zmluvy kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ

8.1.1 Kupujúci má, v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. Z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej aj „zákon č. 102/2014 Z. z.”), právo odstúpiť od kúpnej zmluvy (alebo jej časti týkajúcej sa tovaru) uzatvorenej na diaľku, a to aj bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je vylúčené v prípadoch uvedených v platných právnych predpisoch, predovšetkým v ustanovení § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z.

8.1.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy uplynie po 14 dňoch odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme produkt.

8.1.3 Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy kupujúci informuje predávajúceho o svojom rozhodnutí odstúpiť od tejto zmluvy jednoznačným vyhlásením (v listinnej podobe alebo na inom trvanlivom nosiči; ak bola zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy stačí akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie vyjadrujúce jeho vôľu odstúpiť od zmluvy). Na tento účel môže použiť tento vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.

8.1.4 Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak zašle kupujúci predávajúcemu oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy pred tým, ako uplynie lehota na odstúpenie od zmluvy.

8.1.5 Po odstúpení od zmluvy predávajúci vráti kupujúcemu všetky platby, ktoré uhradil v súvislosti s uzavretím zmluvy, najmä kúpnu cenu vrátane nákladov na doručenie tovaru. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý predávajúci ponúka. Platby budú kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, keď bude predávajúcemu doručené oznámenie kupujúceho o odstúpení od tejto zmluvy. Ich úhrada bude uskutočnená prevodom finančných prostriedkov na bankový účet (ak bola platba za tovar uskutočnená prevodom peňažných prostriedkov na účet alebo bol tovar zaplatený platobnou kartou) uvedený v tomto odstúpení od zmluvy alebo poštovou poukážkou (ak bol tovar zaplatený dobierkou), a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.

8.1.6 Platba za zakúpený tovar bude kupujúcemu uhradená až po doručení vráteného tovaru späť na adresu sídla predávajúceho alebo po predložení dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť podľa toho, čo nastane skôr.

 

8.2 Vrátenie tovaru a náklady na vrátenie tovaru

8.2.1 Vrátenie tovaru – tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy došlo k odstúpeniu od tejto zmluvy, pošle kupujúci naspäť na adresu: Debongré, s.r.o., Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce.

8.2.2 Náklady na vrátenie tovaru – náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci.

8.2.3 Zodpovednosť za zníženie hodnoty vráteného tovaru – kupujúci zodpovedá iba za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s ním iným spôsobom, než aký je potrebný na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.

 

8.3 Situácie, kedy kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy

a) ak ide o poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,

b) pri predaji tovaru alebo poskytnutí služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,

c) pri predaji tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,

d) pri predaji tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,

e) pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,

f) pri predaji tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

g) pri predaji alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,

h) ak ide o vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,

i) pri predaji zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,

j) pri predaji periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,

k) ak ide o poskytnutie ubytovacích služieb na iný ako ubytovací účel, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a predávajúci sa zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,

l) ak ide o poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.

 

Formulár na odstúpenie od zmluvy

(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)

 

Komu:

Predávajúci: Debongré, s.r.o.

Adresa: Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce

Eshop predávajúceho: www.debongre.sk

Email predávajúceho: office@debongre.com

Telefón predávajúceho: +421 944 684 850

 

Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy na nasledujúci tovar:

 

Číslo objednávky:

 

Dátum objednania/dátum prijatia zásielky:

 

Meno a priezvisko:

 

Adresa kupujúceho:

 

Email kupujúceho:

 

Platbu žiadam vrátiť na číslo účtu (IBAN)/poštovou poukážkou:

 

Podpis kupujúceho (ak posielate formulár v tlačenej podobe):

 

Dátum:

 

NA STIAHNUTIE: Formulár na odstúpenie od zmluvy

 

 IX.

Reklamačný poriadok

9.1 Tento reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a ustanoveniami Zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov pri zodpovednosti za vady a uplatňovaní zodpovednosti za vady predávaných tovarov a poskytovaných služieb v prípade, že kupujúcim je spotrebiteľ.

V prípade, že kupujúcim je podnikateľ, reklamačný poriadok sa riadi príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka o zodpovednosti za vady výrobku.

I. Všeobecné ustanovenia

9.1.1 Predávaný produkt musí mať požadovanú, prípadne právnymi predpismi ustanovenú akosť, množstvo, mieru alebo hmotnosť a musí byť bez vád, najmä musí zodpovedať záväzným technickým normám.

9.1.2 Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má predaný produkt pri jeho prevzatí kupujúcim. Pri použitých produktoch nezodpovedá predávajúci za vady vzniknuté ich použitím alebo opotrebením. Pri produktoch predávaných za nižšiu cenu nezodpovedá predávajúci za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena.

9.1.3 Vlastnícke právo kúpeného produktu prechádza na kupujúceho okamihom zaplatenia danej veci.

9.1.4 Nadobudnutím vlastníckeho práva prechádza na kupujúceho nebezpečenstvo náhodnej skazy, zničenia a poškodenia produktu.

 

II. Lehoty na uplatnenie reklamácie – kupujúcim je spotrebiteľ

9.2.1 Všeobecná záručná lehota je 24 mesiacov a začína plynúť odo dňa prevzatia produktu kupujúcim. Ak je na predávanom produkte, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.

9.2.2 Ak sa na predávaný produkt vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 24 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.

9.2.3 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.

 

III. Lehoty na uplatnenie reklamácie – kupujúcim je podnikateľ

9.3.1 Záručná lehota je 12 mesiacov podľa § 429 Obchodného zákonníka, zákona č. 513/1991 Z. z. a v znení neskorších predpisov a začína plynúť odo dňa prevzatia produktu kupujúcim. Ak je na predávanom produkte, jeho obale alebo návode vyznačená lehota na použitie (expiračná doba), záručná lehota sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.

9.3.2 Ak sa na predávaný produkt vzťahuje záručná lehota dlhšia ako 12 mesiacov, je predávajúci povinný vydať kupujúcemu pri predaji záručný list s vyznačením záručnej lehoty. V záručnom liste sú uvedené podmienky a rozsah tejto záruky.

9.3.3 Práva zo zodpovednosti za vady musí kupujúci uplatniť v záručnej lehote, inak tieto práva zanikajú.

9.3.4 Záruka sa nevzťahuje na prevádzkou opotrebiteľné diely.

 

 IV. Miesto uplatnenia reklamácie

9.4.1 Kupujúci si uplatňuje zodpovednosť za vady predávaných produktov písomne na adrese predávajúceho: Debongré, s.r.o., Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, email: office@debongre.com , mobil: +421 944 684 850 bezodkladne po zistení vady produktu. Uplatnenie zodpovednosti za vady predávaných produktov si kupujúci uplatňuje priamo u pracovníka, ktorý je zodpovedný za vybavovanie reklamácií.

9.4.2 Zároveň musí byť dodržaná podmienka predloženia dokladu o kúpe produktu.

9.4.3 Ak je produkt naďalej používaný kupujúcim s vadou, následkom čoho je jej neodstrániteľnosť, nebude reklamácia predávajúcim uznaná.

9.4.4 Vedúci prevádzky, resp. pracovník, ktorý je poverený vybavovaním reklamácie vystaví kupujúcemu reklamačný list, v ktorom uvedie druh produktu, kedy bol zakúpený, jeho cenu, rozsah vady, dátum vystavenia reklamačného listu a ďalšie údaje a kupujúci svojím podpisom potvrdí odovzdanie reklamovaného produktu.

 

 V. Odstrániteľné vady

9.5.1 Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby vada bola bezplatne, včas a riadne odstránená a predávajúci je povinný túto vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

9.5.2 Za odstrániteľné vady sa považujú vady produktu, odstránením ktorých neutrpí kvalita a úžitkové vlastnosti produktu.

9.5.3 V prípade, že predaný produkt ešte nebol použitý, môže kupujúci požadovať výmenu produktu. To isté môže kupujúci žiadať vo vzťahu k súčasti produktu, ak s vada týka len tejto súčasti.

9.5.4 Predávajúci má možnosť namiesto odstránenia vady vymeniť chybný produkt za bezchybný.

9.5.5 Ak ide o odstrániteľné vady, avšak kupujúci nemôže produkt pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet opráv riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu produktu, alebo má právo od zmluvy odstúpiť.

9.5.6 Doba od uplatnenia práva zo zodpovednosti za vady až do doby, keď kupujúci po skončení opravy bol povinný produkt prevziať, sa do záručnej doby nepočíta. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o tom, kedy právo uplatnil, ako aj o vykonaní opravy a o dobe jej trvania.

 

 VI. Neodstrániteľné vady

9.6.1 Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa produkt mohol riadne užívať ako produkt bez vady, má kupujúci právo na výmenu produktu alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.

9.6.2 Ak ide o neodstrániteľnú vadu, pri ktorej možno produkt používať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny produktu. Pri určovaní výšky primeranej zľavy sa prihliada na charakter vady, stupeň a spôsob opotrebenia produktu, dĺžku používania produktu a možnosti jeho ďalšieho užívania.

 

 VII. Orgán dozoru

9.7.1 Inšpektorát SOI (Slovenská obchodná inšpekcia) pre Nitriansky kraj

         Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50  Nitra 1  

         Odbor výkonu dozoru

         tel. č. 037/772 02 16 

         fax č. 037/772 00 24

         email: nr@soi.sk

 

   X.

Postup pri vybavovaní reklamácie

predávajúci – kupujúci

(Reklamačný manuál)

 

Reklamačné konanie

10.1 Kupujúci si uplatní reklamáciu v záručnej dobe počas 24 mesiacov od kúpy výrobku v prípade spotrebiteľa, alebo počas 12 mesiacov v prípade podnikateľa.

10.2 Reklamácia uplatnená osobne, poštou, elektronicky, bez predloženia dokladu o kúpe, alebo reklamovaného výrobku - nejde o reklamáciu, spotrebiteľ nesplnil podmienky na uplatnenie reklamácie.

10.3 Reklamácia uplatnená osobne, poštou, elektronicky predložením dokladukúpe, ale aj reklamovaného výrobku - ide o reklamáciu, spotrebiteľ splnil podmienky na uplatnenie reklamácie.

10.4 Je potrebné vydať doklad o uplatnení rovnakým spôsobom, ako spotrebiteľ uplatnil reklamáciu. Reklamačné konanie začína dňom doručenia dokladu o kúpe s výrobkom a uplatnením reklamácie. Reklamačné konanie začína dňom doručenia dokladu o kúpe s výrobkom a uplatnením reklamácie, v ktorom spotrebiteľ poukazuje na vady výrobku.

10.5 Následne predávajúci už vybavuje reklamáciu zákonným spôsobom:

10.5.1 Prípad zamietnutia reklamácie

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Odborným posúdením je písomné vyjadrenie znalca, alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou, alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv – určenou osobou. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od kupujúceho vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní, odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

10.5.2 Prípad zamietnutia reklamácie

Ak kupujúci reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy výrobku a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila,   je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže kupujúci zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša kupujúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak kupujúci odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Pedávajúci je povinný kupujúcemu  uhradiť do 14 dní, odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť (je nutné ju vybaviť opravou, poskytnutím zľavy, výmenou, zrušením kúpnej zmluvy).

10.5.3 Prípad uznania reklamácie

Sú len tieto spôsoby: poskytnutie primeranej zľavy, ak vada nebráni riadnemu užívaniu výrobku, výmenou za identický druh a typ, zrušením kúpnej zmluvy. Zodpovedný pracovník, musí byť stále prítomný na prevádzke pre prípad reklamácie, alebo keď nie je tak, musí týmto poverený nejaký prítomný pracovník.

 

   XI.

Reklamačný protokol

v zmysle § 7 a nasl. Zákona 102/2014 o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzatvorenej na diaľku alebo zmluvy uzatvorenej mimo prevádzkových priestorov a zmene a doplnení niektorých zákonov

 

NA STIAHNUTIE: Reklamačný protokol

 

Predávajúci:

Obchodné meno: Debongré, s.r.o.

Ulica a číslo: Dlhá 1312/1

Mesto a PSČ: Zlaté Moravce, 953 01

IČO: 51 948 346

IČ DPH: SK2120841118

Telefón: +421 944 684 850

Email: office@debongre.com

 

Kupujúci:

Meno a priezvisko/obchodné meno:

Ulica a číslo:

Mesto a PSČ:

Telefón:

Email:

 

Predmet zmluvy bol zakúpený prostredníctvom internetovej stránky: www.debongre.sk

Bola mi zaslaná potvrdená objednávka číslo:

Zo dňa:

Číslo faktúry:

Tovar mi bol doručený dňa (deň prevzatia):

 

Dôvody reklamácie:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

V ............................................... dňa ............................                        ..........................................

                                                                                                                       Meno a priezvisko

                                                                                                                               (podpis)

 

 

Ako prílohu pošlite kópiu faktúry.

 

  XII.

Alternatívne riešenie sporov – ARS

12.1 Kupujúci - spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na office@debongre.com), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR:

https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1 .

 12.2 Kupujúci môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na: 

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=SK .

12.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

 

  XIII.

Ochrana osobných údajov

 

Predávajúcim - spracovateľom osobných údajov je spoločnosť Debongré, s.r.o., so sídlom Dlhá 1312/1, 953 01 Zlaté Moravce, IČO: 51 948 346DIČ: 2120841118, IČ DPH: SK2120841118, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Nitra, oddiel Sro, vložka 46556/N; mobil: +421 944 684 850, email: office@debongre.com. 

13.1 Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky v tomto internetovom obchode. Táto spotrebiteľská zmluva je zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho. Poskytnutie osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup v e-shope predávajúceho. Ak kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za následok neuzavretie kúpnej zmluvy.

13.2 Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej zmluvy.

13.3 Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.

13.4 Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10 rokov.

13.5 Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje v online režime na web stránke internetového obchodu, v zákazníckej sekcii, po prihlásení, alebo inou formu (e-mailom, písomne).

13.6 Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám, napríklad doručovacím a prepravným spoločnostiam, spoločnosti, ktorá spracúva účtovné doklady, spoločnosti poskytujúcej platobné alebo fakturačné služby. Predávajúci môže poskytnúť osobné údaje zákazníka (e-mailovú adresu, meno a priezvisko) spoločnosti Heureka Shopping s.r.o., výlučne pre účely programu Overené zákazníkmi, pre získanie spätnej väzby od kupujúceho v súvislosti s uskutočneným nákupom v e-shope predávajúceho.

13.6.1 Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom emailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš eshop zapojený. Tie Vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov, neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu. Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní Vašej spokojnosti s nákupom u nás. Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie Vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk. Tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a Vašu emailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní emailových dotazníkov odovzdávané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely. Proti zasielaniu emailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v emaile s dotazníkom. V prípade Vašej námietky Vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.

13.7 Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.

13.8 Predávajúci môže využívať softvérové riešenie, ktoré spracúva osobné údaje v tretej krajine, ktorá zaručuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov.

13.9 Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké osobné údaje kupujúceho sa spracúvajú v e-shope predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto údajom a tiež informácie, na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa spracúvajú, komu sa osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje uchovávajú, či existuje automatizované individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

13.10 Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je bezplatné. Opakované poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada, bude spoplatnené ako administratívny poplatok vo výške 5 EUR.

13.11 Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie neúplných osobných údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže žiadať vymazanie jeho osobných údajov alebo obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie osobných údajov.

13.12 Spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné aj na účely archivácie (pre splnenie povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.

13.13 Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť správnosť osobných údajov.

13.14 Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu, v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Kupujúci má právo preniesť tieto osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.

13.15 Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely priameho marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely oprávneného záujmu predávajúceho.

13.16 Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

13.17 Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov (t.j. registrácia v e-shope za účelom budúceho nákupu alebo napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách predávajúceho).

 

Osobné údaje a marketing

 

13.18 Osobné údaje návštevníkov webstránky na účely marketingu predávajúci spracúva len na základe súhlasu zákazníka. Prihlásením do newslettra návštevník webstránky vyjadruje súhlas spracovaním osobných údajov na marketingové účely.

13.19 Odosielateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné pre odoslanie newslettra.

13.20 Odosielateľ spracúva bežné osobné údaje návštevníka. Osobné údaje návštevníka sú v informačnom systéme odosielateľa uchovávané do doby, kým sa návštevník neodhlási z odberu newslettra.

13.21 Ak návštevník nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže návštevník kedykoľvek vyjadriť napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu odosielateľa so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe.

13.22 Osobné údaje využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené. Osobné údaje môžu byť prenášané do tretích krajín – takouto krajinou sú Spojené štáty americké, ktorá zaručuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov.

13.23 Návštevník má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje, využívané na marketingové účely, napríklad e-mailom.

13.25 Návštevník pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú na marketingové účely, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

13.26 Predávajúci môže spracúvať osobné údaje existujúcich zákazníkov na marketingové účely (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné údaje zákazníka, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailová adresa kupujúceho. Ak zákazník nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže kedykoľvek vyjadriť napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe. Osobné údaje zákazníkov využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím stranám, taktiež nebudú zverejnené.

 

Cookies a ďalšie funkcie

 

13.27 S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie internetového obchodu môže predávajúci ukladať na zariadení kupujúceho malé dátové súbory – cookies, vďaka ktorým si internetový obchod môže na určitý čas uchovávať údaje o činnosti a nastaveniach (napr. prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a pod.).

13.28 Internetový obchod predávajúceho používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení kupujúceho a pre nevyhnutnú funkcionalitu internetového obchodu, prípadne na marketingové účely.

13.29 Kupujúci môže všetky súbory cookies uložené v jeho zariadení vymazať a prípadne internetový prehliadač vo svojom zariadení nastaviť tak, aby znemožnil ich ukladanie. V takom prípade bude kupujúci pri opakovanej návšteve internetového obchodu pravdepodobne musieť manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby alebo funkcie internetového obchodu nemusia byť funkčné.

13.30 Predávajúci môže pre skvalitnenie svojich služieb zhromažďovať aj niektoré ďalšie údaje, ktoré môžu byť považované za bežné osobné údaje návštevníka, ako napríklad údaje o prehliadači, IP adresa, typ zariadenia a pod. Tieto údaje môžu byť využívané napríklad na štatistické účely o návštevnosti internetového obchodu, nákupoch či efektívnosti reklamy. Takéto údaje môžu byť poskytnuté tretím stranám, ktoré ich spracúvajú výlučne pre potreby predávajúceho a nebudú zverejnené. Údaje môžu byť prenášané do tretích krajín, ak sú spracúvané v systémoch, ako je napríklad Google Analytics a obdobné služby.

 

Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 6.12.2019.